понеделник, 25 януари 2010 г.

Бездуховен шопинг

Лежа и си мисля..Мигам..мигам..недоумявайки.Какво стана/става с духовното у човека?И този път съвсем не се главоблъскам с темата за емоциите и чувствата.Болезнено ме интересува БЕЗкнижността в съчетание с тоталната апатия към изкуството и културата.Модерно е да се пише, а да се чете?!Сигурно е демоде.Понеже аз чета..може би влизам в графата "читанка" или "книжен плъх", а това е адски обидно, нали?Не може да пишеш, без да четеш.И не можеш да се оправдаваш, че нямаш време за хубава книга."Ъъъ, има ли го ТОВА на филм?"Този толкова често задаван въпрос ме отчайва.Почвам да губя вяра, че някой ще предпочете да хване в ръцете си хартиен формат на ТОВА, вместо да си го изтегли в електронен вариант..Дажеее...защо пък да се мъчи да чете?!"Има го и в аудио-формат!Аз ще си пиля ноктите, а някой ще ми го чете!Сигурно няма и да го слушам!"А светът на книгите е толкова богат и омагьосващ...

Изкуството.Театър и опера?!Неее...Модно ревю и концерт на Енрике Иглесиас.Така деее...там не трябва да се преструваш на начетен, можеш просто да си цъкаш с възхищение пред някоя 44-килограмова кривокрака манекенка или пък да клатиш глава в такт с "Ring my bells".А и за какво ни е театър, щом имаме това седмо изкуство киното!В Cinema City можем да хрупаме пуканки и да се наливаме с кола,а в театъра не стига, че няма "джаджи" като 3D очила (с които разбира се трябва задължително да се снимаме!), ами и трябва да следим кога пляскат хората, че и ние да шляпаме с ръце (да не ни помислят за неинтелигентни..).

Култура.Музеи, галерии..?!"Аз не влизам..само си правя снимки отпред.""Хиляда човека чакат на опашка!Да не съм луда!"Точни цитати.Тези думи описват кратко и ясно отношението на повечето хора към културните забележителности..Ама, че съм и аз, нали!?Вместо да седна да пия кафе на някоя "пиаца" или да ида на "shopping"..тръгнала съм картини да гледам!Шопинг сигурно идва от шоп...недодялан груб селянин от покрайнините на София..Щото те предимно такива могат да се срещнат в софийските "mall"-ове, упражнявайки сложното действие "шопинг"..Пък и някой в музея може да дойде да ми обяснява..да си напрягам мозъка...да помня имена, векове...охоо...Ау!В Mango имало разпродажба!

Ирония.Сарказъм.За всеки случай да си кажа, че гореизброените типове да не приемат буквално думите ми.Тъжно ми е.И не слагам всички под общ знаменател, ей!Знам и познавам (слава Богу!) много "книжни" хора..благодаря ви, че ви има!Иначе щях да се чувствам като Дон Кихот сред вятърни мелници...За справка за горните категории (отново!) - Мигел де Сервантес е..не, не..не е моден дизайнер...авторът на "Дон Кихот"е.Ама какво ли ви интересува.Нали си купихте нови ботушки от "Hush Puppies" и си запазихте сепаре в "Plazza"...

ПП за гореизброените лица: Ирония - 1.Тънка подигравка; 2.Стилистичен похват, при който подигравателно се твърди противоположното на онова, което се мисли.

"Иронията е последен стадий на разочарованието." - Анатол Франс
(Да..ужасно съм разочарована от вас...)

Няма коментари: