петък, 22 януари 2010 г.

Време за Оскари

4:17.Нощта отстъпва място на много ранното утро.Все още вървят финалните надписи на поредния номиниран за тазгодишните Оскари.The Hurt Locker..или Войната е опиат.Реших стоически да изгледам всичките 10 ленти, определени от критиците за "най".Бях гледала Avatar и Inglorious Bastards - и от двата се впечатлих, по много различен начин.Avatar, разбира се, ме грабна с ефекти и феерична красота..Копилетата ме разплакаха от смях в киното.Брад отново е брилянтен.Останалите в списъка почнах да гледам подред и..не съвсем, защото умишлено пропускам Star Trek и Up.Пристрастна съм, признавам, но фантастики и анимации просто не са ми по вкуса.Ако се прежаля, ще ги оставя за последни.За останалите четири, които съставиха тазседмичната ми програма за киновечери, изобщо не съжалявам.Up in the Air - Джордж Клуни остарява като катедрала."The slower we move, the faster we die.We're not swans, we're sharks."Дори и само този цитат да беше, филмът щеше да си струва.А цитатите са много повече и филмът струва..колкото Оскар.Invictus - Непобедим..Морган Фрийман е моят личен фаворит за най-добра мъжка роля тази година.А ролята - на Нелсън Мандела.Идеята - обединението на южноафриканската нация: бели и цветнокожи заедно за една по-добра и силна държава -The Rainbow Nation - велико.An Education в сряда вечер - обожавам европейското кино.Особено когато е с толкова сладкия оксфордско-английски акцент и нотка френско изкуство."След като завърша университет, ще стана французойка.И ще отида в Париж.И ще пуша, и ще нося черно.И ще слушам Жак Брел.И няма да говоря.Никога повече." - мечтае на глас 16-годишно девойче.Дори и да не знаете кой е Жак Брел ви се приисква да отидете в Париж.И девойчето отива, но въпреки осъществената мечта, остава с разбито сърце и младежка наивност.Ах!Одухотворена работа.Мозайката на претендентите за Оскар е толкова шарена!The Hurt Locker - войната в Ирак ме остави със свито сърце и затаен дъх..Толкова реалистичен и истински, че Achmed the dead terrorist вече не ми е смешен.Живот, отдаден на бронирания Хамър, опустошената земя и няколко разноцветни жици.Дълбоко се колебая за най-достойния от всички.А ми остават Precious и District 9..Стискайте палци на 7 март да позная победителите.

Няма коментари: